Visittkort

Visittkort
NYHET: Trykk på bildet, kom til min fotSIDE på FaceBook

Hvis du er fotograf

xxxx



Og klokka er:

BRYLLUP

Fotografier som vises i dette området er den eksklusive eiendommen til MTSS, innehaver av denne bloggen, og er beskyttet i henhold til internasjonale lover om opphavsrett. Fotografiene kan ikke å lastes ned, reproduseres, kopieres, lagres, manipuleres, brukes eller endres på noen måte, alene eller med annet materiale, eller ved hjelp av datamaskin eller andre elektroniske midler, uten uten tillatelse fra MTSS. Bruk av MTSS's bilder som grunnlag for et annet fotografisk konsept eller illustrasjon er et brudd på opphavsretten. Ved å gå inn dette nettstedet godtar du å være bundet av vilkårene i denne avtalen. Ingen av bildene er innenfor den offentlige sfæren. Copyright-reglene kan du finne til høyre i bloggen - Vennligst ta kontakt dersom noe skulle være av interesse. Det er bare hyggelig, det, og vil bli tatt som et kompliment. Skal bilder brukes ikke-kommersielt: 1 jeg vil vite om det 2 mitt navn/e-postadr. skal stå under bildet 3 ...samt link til min nettside.

tirsdag 5. april 2011

Hjelp!!! Innsektene kommer!!!

Forrige kvelden våknet en stor flue på soverommet. Og hvor den har klart å gjemme seg i vinter, det skjønner jeg ikke. Kanskje i vedovnen? Det er vel det eneste stedet det ikke er vasket, men den er tom, så ja, kanskje der. Jeg var litt for trøtt til å gå å hente kamera. og syntes det var litt sjarmerende å ligge der å lytte til surret dens, mens jeg tittet ut i mørke natta og stjernehimmelen.

Neste dag var det på'n igjen med nye innsekter. Vel, edderkoppene har holdt på en stund allerede. Vi har en liten føler (boks som ringer) ute ved ytterdøra, så vi kan høre at pusen vår kommer hjem, så hun slipper å være ute mot sin vilje, og i verste fall fryse. Inni den boksen, der er det edderkopper, og de våkner og beveger seg når sola varmer opp i kroken ved inngangspartiet. Og da ringer boksen.

Noe som ligner en sommerfugl kom i går på kjøkkenvinduet. Jeg legger bilde her - men jeg fikk ikke fokus på den pga gjenskinn i vindu som jeg ikke la merke til , men man kan ane hva som er der:


Og samtidig var det en annen liten raring som hang i kjøkkenfaget......

Bildene er tatt med kompaktkamera HP Photosmart R847.  Vanlig automatikk, zoomet. Bildene er etterbehandlet så vidt med økt kontrast og og litt oppskarping.

Her kan jeg se hvilke verdier kamera har valgt på standard automatikk. Da bildebrikken i dette kamera er mye mindre enn "film"-formatet, hvor 50mm (ca) er normalobjektiv, er bildevinkelen mye større på dette kamera, ergo er antall mm misvisende om jeg ikke tar det i betrakning. De har oppgitt 1/2" som størrelse, noe som sier meg noe dersom det er diagonalt. Objektivet er 6,5mm-19,5mm (3x zoom), hvor 6,5mm tilsvarer normalvinkel.

Har lyst til etter hvert å teste kameraets programmer, både bildevinkel, blendervalg etc.

Men det neste som står for døren, har hatt datacrash.......... Enda godt at kameraproblemet ble løst i går (objektivfeil på objektivet til speilreflexen).

Jeg har utstyr til å få ut filer, men har foreløpig nektet meg selv å gi opp å få den opp å gå igjen. Det ser ut som om det startet med at strømtilførselen streiket. Deretter gikk maskinen på batteri, inntil batteriet var tomt, og maskinen sloknet under en oppstart etter en tilbakestilling........Mannen har min fikset en ny strømforsyning nå. Nå kommer den bare halvveis i oppstart......men batteriet har tatt lading....

Ingen kommentarer:

Forskjellige blogger

Random pics

tilfeldig utvalgte artikler fra bloggen: