Visittkort

Visittkort
NYHET: Trykk på bildet, kom til min fotSIDE på FaceBook

Hvis du er fotograf

xxxx



Og klokka er:

BRYLLUP

Fotografier som vises i dette området er den eksklusive eiendommen til MTSS, innehaver av denne bloggen, og er beskyttet i henhold til internasjonale lover om opphavsrett. Fotografiene kan ikke å lastes ned, reproduseres, kopieres, lagres, manipuleres, brukes eller endres på noen måte, alene eller med annet materiale, eller ved hjelp av datamaskin eller andre elektroniske midler, uten uten tillatelse fra MTSS. Bruk av MTSS's bilder som grunnlag for et annet fotografisk konsept eller illustrasjon er et brudd på opphavsretten. Ved å gå inn dette nettstedet godtar du å være bundet av vilkårene i denne avtalen. Ingen av bildene er innenfor den offentlige sfæren. Copyright-reglene kan du finne til høyre i bloggen - Vennligst ta kontakt dersom noe skulle være av interesse. Det er bare hyggelig, det, og vil bli tatt som et kompliment. Skal bilder brukes ikke-kommersielt: 1 jeg vil vite om det 2 mitt navn/e-postadr. skal stå under bildet 3 ...samt link til min nettside.

søndag 27. februar 2011

Mer om Orbs ....... for de som ønsker å sette seg inn i det tekniske

I forrige innlegg la jeg ut noe om kromatisk abberasjon. Bakgrunnen for min interesse er at jeg så et program hvor kjente figurer i media hevder,  uten å ha innhentet rikelig med kunnskap, hevder hvor spennende disse fenomenene er. Både støvkorn (orbser), sirkler i åkre og lysportaler ble framsatt med stor entusiasme, med påastand/vitner til at dette er sant. Personlig, dersom dette var sant, at partiklene som kommer på bilder, virkelig var kraft/liv som har begynt å komme til syne....ikke meg imot, da ville jeg i hvert fall stilt spørsmålet hvorvidt det er av det gode eller det onde, det disse leder oss imot og til.

 Forrige innlegg dreier seg mest om disse fargene som kommer til syne på de såkalte Orbs'ene.

På linkene nedenfor så finner du den tekniske årsaken til at støv og partikler blir oftere - og ja - til og med ofte - avbildet på digitale kameraer.

Dersom man er opptatt av det paranormale, og beviser, så må man også ta med svakheter ved de kameraene og utstyr som blir brukt, når man får inn det man kaller orbs på bilder og filmer, for å kunne avgjøre hva det er som er på bildene. Som en ivrig hobbyfotograf, så en del av disse tingene har jeg lært om før jeg noengang har hørt om ORBS.... egentlig vanlig kunnskap for fotografer, disse "fenomenene".

I tillegg til dette, øynene våre ser ikke det samme i mørket som i lyset. Øynene våre omstiller seg ut ifra helt andre kriterier, og på mye mer avansert måte enn et kamera. Normalt sett. At noen kan se disse støv- og andre partikler, når det ikke synes for de fleste, har da med å gjøre om de øynene da avviker fra å oppta lys på samme måte, som det som er vanlig. Det har med netthinnen å gjøre. HER om staver og tapper i netthinnen.
What affects Depth of Field, and therefore orbs? Les hele artikkelen og bla i artkler HER

DOF areas can get smaller and larger depending on various factors. This adjusts the size of the 'Orb Zone' - there area in which it is possible to photograph dust particles as 'orbs'.

Oversatt av Google - litt "merkelig" norsk, men her er det.:
Hva påvirker Depth of Field - (dybdeskarphet - blenderåpning innstilling), og derfor orbs?

DOF områder kan få mindre og større avhengig av ulike faktorer. Dette justerer størrelsen på "Orb Zone" - det området hvor det er mulig å fotografere støv partikler som 'orbs'.

Hvilke endringer DOF?
Justering av følgende faktorer endrer DOF:

  • - Aperture (blender) size. Når f-nummer er større (blenderåpningen er mindre) er det en større DOF.
  • - Avstand mellom linsen og motivet. Jo lenger du flytter fra et motiv med større DOF.
  • - Brennvidde på objektivet. 'Zooming - hvis du gjør motivet ser større, DOF minker og vice versa
Hver av disse faktorene er viktige for DOF, og dermed for kulen fangst. Men de fleste kameraer som lar deg kontrollere disse funksjonene har en tendens til å bli større kameraer som produserer færre orbs allikevel på grunn av avstanden til flash fra linsen og på grunn av størrelsen på CCD (Charge Couple Device) chip.
Hvordan påvirker min atferd orb fangst?
Ved hjelp av en automatisk, kompakt kamera kameraet automatisk justerer for dine beslutninger. Følgende forskjellige virkemåter effekt på DOF, og dermed påvirke størrelsen på "Orb Zone", og dermed antall orbs du fotograferer:

- Fotografering store rom / utenfor steder. Hvis du er i et åpent, tomme plassen din "emnet" vil være langt unna (f.eks en vegg eller et tre, til slutt), og dermed har du en større DOF. På grunn av dette større DOF du øker Orb Zone størrelse og dermed fange flere orbs.
- Å ta bilder i mørket. Hvis et sted er veldig mørke åpningen vil bli større, for å trekke mer lys, og DOF vil bli grunnere. Derfor tar bilder i pitch black vil gi færre orbs. Men dette er i hovedsak teoretiske som flash aktivering er den viktigste faktoren i orb fotografi (selv om du ikke merke til automatisk blits aktivere, om du så gjennom søkeren). Husk å ta bilder i godt lys vil produsere færre orbs, også, fordi den automatisk blits fungerer ikke!

Det er andre faktorer som påvirker DOF, og disse avsløre hemmeligheten om hvorfor 35mm kameraer sjelden fotografiet orbs.

Hvorfor betyr av dybdeskarphet 35mm (film) kameraer tar mindre orbs?
Orbs fanget på 35mm (film) kamera er et kontroversielt tema. Noen mennesker tror at bevis på 35mm kamera orbs betyr at de er paranormale eller annen måte motbeviser den "digitale teoremet" ta orbs paranormale likevel.

Vi vet allerede at orbs på 35mm kameraer er fullt mulig, og ble fotografert i begynnelsen av det 20. århundre. Det virkelige spørsmålet er hvorfor er orbs så vanlig ved bruk av digitale kameraer og veldig uvanlig ved bruk av 35mm kameraer?

Forskjellen mellom digital og 35mm kameraer - HER
Det er mange forskjeller mellom disse typer kameraer, men det vi virkelig er interessert i er størrelsen.
Digitalmotorer kameraer, eller i det minste de for hjemmebruk, er designet for å være liten - de mindre jo bedre fra produsentene perspektiv. 35mm kameraer er størrelse begrenset fordi de har for å innlemme det fysiske "film". Kameraet trengte å være en minimum størrelse til fysisk plass til 35 film.
Digitale kameraer, derimot, erstattet den fysiske filmen med en digital CCD (Charge Couple Device) chip. Mange kompaktkamera CCD-brikker er mindre enn halve størrelsen av det gamle fysiske filmen. For å opprettholde samme bildekvalitet med mindre rammestørrelse, måtte linser for å få en bedre oppløsning. En konsekvens av dette designet endringen var en mye større dybdeskarphet
Dette shaper objektivet betydelig økt den generiske av dybdeskarphet av digitale kameraer i forhold til 35mm kameraer.

Hva betyr dette for orbs?
Tenk hva en grunnere dybdeskarphet vil se ut. Husk vår gamle diagram:
 
 
At trekant (med øvre cut off) definerer vår Orb Zone - hvor vi kan fotografere orbs. Tenk deg at hele trekanten var flyttet et par centremetres til høyre. HER
Området der støvet er "usynlige" blir mye større. Arealet av overlapping med blitsen finnes knapt lenger! Dermed når man bruker 35mm en "Orb Zone 'ofte ikke eksisterer. En liten Orb Zone er kun opprettet under svært uvanlige omstendigheter av kraftig forbedret av dybdeskarphet.
I sammendraget er det ikke den digitale teknologien som produserer orbs. Hva skapte utbredt orbs var den forbedrede av dybdeskarphet som markerer digitale kameraer.

Det lille jeg har funnet fram til her, er bare et eksempel på at det er faktisk veldig lett å finne ut om det er utstyret vi lager, og svakheter ved det, og hvordan fungerer øyet i lys og mørke.....eller om det er ånder som kommer til syne.
.

Ingen kommentarer:

Forskjellige blogger

Random pics

tilfeldig utvalgte artikler fra bloggen: