Visittkort

Visittkort
NYHET: Trykk på bildet, kom til min fotSIDE på FaceBook

Hvis du er fotograf

xxxx



Og klokka er:

BRYLLUP

Fotografier som vises i dette området er den eksklusive eiendommen til MTSS, innehaver av denne bloggen, og er beskyttet i henhold til internasjonale lover om opphavsrett. Fotografiene kan ikke å lastes ned, reproduseres, kopieres, lagres, manipuleres, brukes eller endres på noen måte, alene eller med annet materiale, eller ved hjelp av datamaskin eller andre elektroniske midler, uten uten tillatelse fra MTSS. Bruk av MTSS's bilder som grunnlag for et annet fotografisk konsept eller illustrasjon er et brudd på opphavsretten. Ved å gå inn dette nettstedet godtar du å være bundet av vilkårene i denne avtalen. Ingen av bildene er innenfor den offentlige sfæren. Copyright-reglene kan du finne til høyre i bloggen - Vennligst ta kontakt dersom noe skulle være av interesse. Det er bare hyggelig, det, og vil bli tatt som et kompliment. Skal bilder brukes ikke-kommersielt: 1 jeg vil vite om det 2 mitt navn/e-postadr. skal stå under bildet 3 ...samt link til min nettside.

mandag 18. juli 2011

2 Utsikter, virkelighet og "tro".

.
Ut av vinduet, inn i ruta..........

Det er så rart, hvor selektiv man kan være i tankene sine, alt ettersom hva man fokuserer på. Og det er vel slik vi mennesker gjør - selv uten at vi ser noe fysisk.

Å sitte å se ut av vinduet, når det er et godt speilbilde i ruta, er nesten magisk, om jeg leker med tankene. Fokuserer jeg på det som er virkeligheten utenfor ruta, så ser jeg "bare" hagen. Det vil si, jeg ser jo speilbilde av innsjøen og låven, også, men hjernen min bryr seg ikke noe om å "registrere" annet enn at det finnes der.

Det får meg til å tenke på ordet "tro", at dersom jeg vet at jeg vet at det er en annen virkelighet også, enn den fysiske som jeg har rett framfor meg, så er det også slik jeg kan forholde meg til den troen jeg har om en annen mulig virkelighet.  Jeg kan skifte fokus, alt ettersom hva jeg ønsker å legge vekt på, og ta en avgjørelse på hvor jeg "vil gå", og hvilken virkelighet jeg vil at skal vise meg det jeg lurer på.

Og som regel velger jeg begge, da virkeligheten utenfor meg, blir mer tydelig, når vet jeg om så "mye, mye mer", og kan se sammenhengen med det som ikke er rett framfor meg.




Bildet (bildene) er Screen Snapet med Screen Snaper  :-)  I første omgang, fordi; bildene tar mindre plass, da de bare er på noen få kb, sånn sett så er det lettere å åpne bloggen. Dessuten blir det ikke så attraktivt å "stjele" bilder, da de for det meste kun egner seg i den størrelsen de blir lagt ut i, og lav utskriftskvalitet. Selvfølgelig går det også utover presentasjonen, men da kan man heller bruke sider som har valg for å sikre bildene.

Det foregår stadig nedlastinger fra bloggen, uten at jeg feks blir kontaktet. Og det er greit nok det, men ikke hvis det ikke oppgis kilde dersom de brukes offentlig, og i hvert fall ikke om de skal brukes kommersielt. Jeg tar gjerne imot tips om gode og sikre sider, som er - helst - enkle å bruke til kommersielt bruk.  Jeg har snust litt rundt omkring, egentlig helt på måfå. Men, ser at tidene er inne for å lage meg ordentlige presentasjoner, av ymse grunner.
.

Ingen kommentarer:

Forskjellige blogger

Random pics

tilfeldig utvalgte artikler fra bloggen: